Informacje

Spotkanie z uczniami szkoły średniej promujące dobór do służby w Policji

Oficer prasowy i profilaktyk z Komendy Powiatowej Policji w Zgierzu w dniu 5 marca 2024 roku zorganizowali spotkanie z uczniami jednej ze zgierskich szkół średnich. Wizyta rozwiała wszystkie wątpliwości uczniów dotyczących pracy w służbach mundurowych, a także dostarczyła im wiedzy na temat procedur rekrutacji.

Przed młodzieżą zaczynają pojawiać się życiowe wybory. Wybór studiów czy pracy to dla niektórych młodych osób trudna decyzja. Policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Zgierzu zorganizowali spotkanie dla uczniów z Zgierskiego Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. Jana Pawła II, aby w „pigułce” zaprezentować możliwości kontynuowania nauki na studiach policyjnych, kryteria przyjęcia do służby w policji i dalszą ścieżkę kariery w mundurze, oraz istotne dla młodych osób zarobki. Funkcjonariusze omówili także wymogi przyjęcia do służby, jak również przedstawili poszczególne etaty postępowania kwalifikacyjnego. Ponadto młodzież mogła wykazać się posiadana wiedzą z zakresu znajomości przepisów prawa czy też ustaw, oraz sprawdzić swoją kondycję na torze przeszkód.

Dokumenty, które należy złożyć:

  • podanie o przyjęcie do służby w Policji adresowane do Komendanta Wojewódzkiego Policji w Łodzi – napisz w nim, że aplikujesz do służby kryminalnej
  • wypełniony kwestionariusz osobowy (część A i B) (https://lodzka.policja.gov.pl/wdo/do-pobrania/63456,DOKUMENTY-DO-POBRANIA-W-ZALACZNIKACH-PONIZEJ.html);
  • kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, kwalifikacje zawodowe (oryginały dokumentów do wglądu);
  • kserokopia książeczki wojskowej, jeżeli kandydat objęty jest ewidencją wojskową;
  • kserokopie wszystkich posiadanych świadectw pracy/służby (oryginały do wglądu);
  • kserokopie prawa jazdy (oryginał do wglądu).

Gdzie złożyć dokumenty:

  • W KOMENDZIE WOJEWÓDZKIEJ POLICJI W ŁODZI (dokumenty rekrutacyjne można złożyć w dogodnym i wybranym przez siebie terminie od poniedziałku do piątku w godzinach 09.00-15.00);
  • W KOMENDACH MIEJSKICH/POWIATOWYCH NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO (dokumenty rekrutacyjne można złożyć w dogodnym i wybranym przez siebie terminie od poniedziałku do piątku w godzinach 09.00-15.00);
  • ZA POŚREDNICTWEM OPERATORA POCZTOWEGO (dokumenty należy wysłać pocztą na adres Wydziału Doboru Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi, ul. Lutomierska 108/112, 91-048 Łódź).

Krok po kroku

  1. Wypełnił i złóż wymagane dokumenty rekrutacyjne
  2. Test wiedzy i sprawności fizycznej
  3. Test psychologiczny Multiselect-R
  4. Rozmowa kwalifikacyjna
  5. Komisja Lekarska
  6. Postępowanie sprawdzające
  7. Umieszczenie na liście rankingowej

asp. Łukasz Krzemień

  • policjant nadzoruje tor przeszkód który jest pokonywany przez młodzież ze szkoły
  • uczestnik pokonuje tor przeszkód robiąc brzuszki z piłką lekarską
  • uczeń pokonuje tor przeszkód skacząc przez skrzynię
Powrót na górę strony