Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności podmiotu osobom ze szczególnymi potrzebami

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności podmiotu osobom ze szczególnymi potrzebami

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w komórkach i jednostkach organizacyjnych Komendy Powiatowej Policji w Zgierzu na lata 2025-2028

Zgodnie z pismem Komendanta Wojewódzkiego Policji w Łodzi z dnia 30 października 2024 roku nr S-055/59/24 w sprawie postanowień ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku
o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami powstał p
lan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom
ze szczególnymi potrzebami w komórkach i jednostkach organizacyjnych Komendy Powiatowej Policji w Zgierzu na lata 2025-2028 wynikający z raportów o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego.

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

Zadania:

Realizacja przepisów wynikających z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Łodzi i jednostkach organizacyjnych Policji województwa łódzkiego, poprzez:

  1. Zapewnianie wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych użytkowanych budynków, uwzględniając wszystkie budynki gdzie prowadzona jest działalność lub obsługa interesantów.

  2. Instalowanie urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w celu zapewnienia dostępności pionowych ciągów komunikacyjnych we wszystkich budynkach.

  3. Zamieszczenie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w celu zapewnienia właściwego poruszania się po obiektach gdzie obsługiwani są osoby ze szczególnymi potrzebami, w sposób:

  • wizualny - np. w formie tablicy informacyjnej, informacji na monitorze, planu, schematu, mapy, infokiosku, infomatu (w tym z informacją w języku migowym);

  • dotykowy - np. w formie planu tyflograficznego, tyflomapy, tablicy informacyjnej możliwej do czytania przez dotyk (np. alfabetem Braille’a), infokiosku lub infomatu dostosowanego do korzystania przez dotyk (np. z wykorzystaniem tzw. manipulatora);

  • głosowy - np. z użyciem infokiosku, infomatu z informacją głosową, a także informacja przekazywana wchodzącym przez dyżurującego pracownika.

  1. Obsługa informacyjna na poziomie wejścia do budynku oraz zapewnienie wstępu osobie korzystającej z psa asystującego, o którym mowa w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 100, z późn. zm.).

  2. Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób.

DOSTĘPNOŚĆ CYFROWA

Zadania:

Realizacja przepisów wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych w porozumieniu z KGP, poprzez zapewnienie realizacji dostępności cyfrowej osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie zapewnienia jej funkcjonalności, kompatybilności, postrzegalności i zrozumiałości.

  1. Zapewnianie dostępności stron internetowych według wymagań określonych w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1440, z późn. zm.).

  2. Przegląd i aktualizacja deklaracji dostępności do dnia 31 marca każdego roku oraz niezwłocznie w każdym przypadku, gdy strony internetowe podlegają zmianom mogącym mieć wpływ na dostępność cyfrową.

DOSTĘPNOŚĆ KOMUNIKACYJNO-INFORMACYJNA

Zadania:

Realizacja przepisów wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami poprzez:

  1. Obsługę z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w art. 3 pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2023 r. poz. 20, z późn. zm.) lub przez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe.

  2. Instalowanie urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, w szczególności pętli indukcyjnych, systemów FM, których celem jest wspomaganie tych osób.

  3. Aktualizowanie treści zamieszczonych na stronach internetowych KPP Zgierz o zakresie działalności w postaci.

  4. Zapewnienie, na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji z podmiotem publicznym w formie określonej w tym wniosku.

  5. Sporządzanie co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku, raportu o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i publikowanie ich na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.

INNE DZIAŁANIA

  1. Popularyzacja wśród policjantów i pracowników Komendy Powiatowej Policji w Zgierzu wiedzy w zakresie zapewniania dostępności, obsługi i komunikacji z osobom ze szczególnymi potrzebami.


 

Powrót na górę strony