Spotkanie z uczniami szkoły średniej promujące dobór do służby w Policji
Oficer prasowy i profilaktyk z Komendy Powiatowej Policji w Zgierzu w dniu 5 marca 2024 roku zorganizowali spotkanie z uczniami jednej ze zgierskich szkół średnich. Wizyta rozwiała wszystkie wątpliwości uczniów dotyczących pracy w służbach mundurowych, a także dostarczyła im wiedzy na temat procedur rekrutacji.
Przed młodzieżą zaczynają pojawiać się życiowe wybory. Wybór studiów czy pracy to dla niektórych młodych osób trudna decyzja. Policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Zgierzu zorganizowali spotkanie dla uczniów z Zgierskiego Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. Jana Pawła II, aby w „pigułce” zaprezentować możliwości kontynuowania nauki na studiach policyjnych, kryteria przyjęcia do służby w policji i dalszą ścieżkę kariery w mundurze, oraz istotne dla młodych osób zarobki. Funkcjonariusze omówili także wymogi przyjęcia do służby, jak również przedstawili poszczególne etaty postępowania kwalifikacyjnego. Ponadto młodzież mogła wykazać się posiadana wiedzą z zakresu znajomości przepisów prawa czy też ustaw, oraz sprawdzić swoją kondycję na torze przeszkód.
Dokumenty, które należy złożyć:
- podanie o przyjęcie do służby w Policji adresowane do Komendanta Wojewódzkiego Policji w Łodzi – napisz w nim, że aplikujesz do służby kryminalnej
- wypełniony kwestionariusz osobowy (część A i B) (https://lodzka.policja.gov.pl/wdo/do-pobrania/63456,DOKUMENTY-DO-POBRANIA-W-ZALACZNIKACH-PONIZEJ.html);
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, kwalifikacje zawodowe (oryginały dokumentów do wglądu);
- kserokopia książeczki wojskowej, jeżeli kandydat objęty jest ewidencją wojskową;
- kserokopie wszystkich posiadanych świadectw pracy/służby (oryginały do wglądu);
- kserokopie prawa jazdy (oryginał do wglądu).
Gdzie złożyć dokumenty:
- W KOMENDZIE WOJEWÓDZKIEJ POLICJI W ŁODZI (dokumenty rekrutacyjne można złożyć w dogodnym i wybranym przez siebie terminie od poniedziałku do piątku w godzinach 09.00-15.00);
- W KOMENDACH MIEJSKICH/POWIATOWYCH NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO (dokumenty rekrutacyjne można złożyć w dogodnym i wybranym przez siebie terminie od poniedziałku do piątku w godzinach 09.00-15.00);
- ZA POŚREDNICTWEM OPERATORA POCZTOWEGO (dokumenty należy wysłać pocztą na adres Wydziału Doboru Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi, ul. Lutomierska 108/112, 91-048 Łódź).
Krok po kroku
- Wypełnił i złóż wymagane dokumenty rekrutacyjne
- Test wiedzy i sprawności fizycznej
- Test psychologiczny Multiselect-R
- Rozmowa kwalifikacyjna
- Komisja Lekarska
- Postępowanie sprawdzające
- Umieszczenie na liście rankingowej
asp. Łukasz Krzemień